Info Korporat
Piagam Pelanggan
- Mengeluarkan Surat Keputusan/ Penyiaran urusan kenaikan pangkat/ pemangkuan Kumpulan Sokongan II, Perkhidmatan Bukan Gunasama, Jabatan Perdana Menteri dalam masa 10 hari bekerja selepas Lembaga bersidang.
- Mengemukakan Laporan Akhir Kaunseling kepada Ketua Jabatan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas semakan laporan bagi kes rujukan (tidak termasuk kes rujukan untuk Tempoh Pemerhatian Dasar Pemisah).
- Mengemukakan perakuan pengukuhan organisasi/ perjawatan yang diluluskan oleh Pengurusan Tertinggi JPM kepada Jabatan Perkhidmatan Awam/ Jabatan/ Agensi yang memohon dalam tempoh 5 hari bekerja daripada Tarikh kelulusan.
- Menguruskan permohonan elaun, cuti dan kemudahan dalam tempoh 10 hari bekerja selepas penerimaan dokumen yang lengkap.
- Mengeluarkan surat arahan penempatan dan pertukaran pegawai dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh pegawai melaporkan diri.
- Mengeluarkan keputusan Perakuan Panel Pengurusan Program Transformasi Minda dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh perakuan.
- Memastikan pencapaian 100% larian bayaran (payment run) dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh arahan pembayaran diperaku.
- Memastikan Permohonan Kelulusan Perolehan, Ke Luar Negara Atas Urusan Rasmi, Luar Pejabat dan Harta Modal melalui Sistem Ez-Apply diproses dalam tempoh 5 hari bekerja daripada tarikh permohonan yang lengkap diterima.
- Memberi maklum balas terhadap sebarang aduan/ pertanyaan berkaitan Sistem ePerolehan dan sistem iGFMAS seperti berikut:
i. Aduan secara lisan (hari yang sama);
ii. Aduan melalui surat (3 hari bekerja); dan
iii. Melalui e-mel (2 hari bekerja)
- Memperakukan permohonan pendaftaran sijil digital (GPKI) melalui portal GPKP dalam tempoh 3 hari dari tarikh permohonan.
- Pengagihan Peruntukan Pembangunan (DE) dibuat mengikut peraturan dan prosedur dalam tempoh 3 hari bekerja selepas kelulusan Pegawai Pengawal.
- Pemerhatian Audit dikemukakan kepada Jabatan/ Agensi JPM dalam tempoh 3 hari bekerja selepas kelulusan TKSUK diterima.
- Ulasan terhadap maklum balas daripada Jabatan/ Agensi JPM yang diaudit dikeluarkan dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh jawapan lengkap diterima.
- Memberi maklum balas awal terhadap aduan JPM yang diterima dalam tempoh 1 hari bekerja.
- Kajian Kepuasan Pelanggan secara keseluruhan mencapai sekurang-kurangnya tahap kepuasan 90%.
- Melaksanakan program pengukuhan integriti kepada warga Pentadbiran Am Jabatan Perdana Menteri sekurang-kurangnya satu aktiviti setiap 3 bulan.
- Memberi maklum balas aduan Sistem Aduan Bersepadu fasiliti bangunan dalam tempoh 3 hari bekerja.
- Memastikan permohonan untuk ke luar negara (atas urusan persendirian) diproses dalam tempoh 5 hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
- Mengeluarkan Pas Keselamatan Tetap secara dalaman dalam tempoh 1 hari bekerja dan Pas Keselamatan Sementara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
- Memastikan pencapaian sekurang-kurangnya 80% bagi perkhidmatan nasihat undang-undang yang berkualiti, professional dan selaras dengan Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang Malaysia dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh penerimaan dokumen dan maklumat yang lengkap dan bergantung kepada kerumitan isu.
- Menyelesaikan aduan kerosakan ICT secara dalaman dalam tempoh 3 hari bekerja sekiranya ia tidak melibatkan pembekal.
- Memastikan kertas keputusan Mesyuarat Lembaga Perolehan dan Mesyuarat Jawatankuasa Sebut Harga dikeluarkan dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh mesyuarat.