logo
tukarbahasa
faq
hubungi kami
maklumbalas
peta laman
carian

Piagam Pelanggan

  • Mengeluarkan Surat Keputusan/ Penyiaran urusan kenaikan pangkat/ pemangkuan Kumpulan Sokongan II, Perkhidmatan Bukan Gunasama, Jabatan Perdana Menteri dalam masa 10 hari bekerja selepas Lembaga bersidang.
  • Mengemukakan Laporan Akhir Kaunseling kepada Ketua Jabatan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas semakan laporan bagi kes rujukan (tidak termasuk kes rujukan untuk Tempoh Pemerhatian Dasar Pemisah).
  • Mengemukakan perakuan pengukuhan organisasi/ perjawatan yang diluluskan oleh Pengurusan Tertinggi JPM kepada Jabatan Perkhidmatan Awam/ Jabatan/ Agensi yang memohon dalam tempoh 5 hari bekerja daripada Tarikh kelulusan.
  • Menguruskan permohonan elaun, cuti dan kemudahan dalam tempoh 10 hari bekerja selepas penerimaan dokumen yang lengkap.
  • Mengeluarkan surat arahan penempatan dan pertukaran pegawai dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh pegawai melaporkan diri.
  • Mengeluarkan keputusan Perakuan Panel Pengurusan Program Transformasi Minda dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh perakuan.
  • Memastikan pencapaian 100% larian bayaran (payment run) dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh arahan pembayaran diperaku.
  • Memastikan Permohonan Kelulusan Perolehan, Ke Luar Negara Atas Urusan Rasmi, Luar Pejabat dan Harta Modal melalui Sistem Ez-Apply diproses dalam tempoh 5 hari bekerja daripada tarikh permohonan yang lengkap diterima.
  • Memberi maklum balas terhadap sebarang aduan/ pertanyaan berkaitan Sistem ePerolehan dan sistem iGFMAS seperti berikut:
    i. Aduan secara lisan (hari yang sama);
    ii. Aduan melalui surat (3 hari bekerja); dan
    iii. Melalui e-mel (2 hari bekerja)
  • Memperakukan permohonan pendaftaran sijil digital (GPKI) melalui portal GPKP dalam tempoh 3 hari dari tarikh permohonan.
  • Pengagihan Peruntukan Pembangunan (DE) dibuat mengikut peraturan dan prosedur dalam tempoh 3 hari bekerja selepas kelulusan Pegawai Pengawal.
  • Pemerhatian Audit dikemukakan kepada Jabatan/ Agensi JPM dalam tempoh 3 hari bekerja selepas kelulusan TKSUK diterima.
  • Ulasan terhadap maklum balas daripada Jabatan/ Agensi JPM yang diaudit dikeluarkan dalam tempoh 10 hari bekerja dari tarikh jawapan lengkap diterima.
  • Memberi maklum balas awal terhadap aduan JPM yang diterima dalam tempoh 1 hari bekerja (sehingga pekeliling baharu berkuat kuasa).
  • Kajian Kepuasan Pelanggan secara keseluruhan mencapai sekurang-kurangnya tahap kepuasan 90%.
  • Melaksanakan program pengukuhan integriti kepada warga Pentadbiran Am Jabatan Perdana Menteri sekurang-kurangnya satu aktiviti setiap 3 bulan.
  • Memberi maklum balas aduan Sistem Aduan Bersepadu fasiliti bangunan dalam tempoh 3 hari bekerja.
  • Memastikan permohonan untuk ke luar negara (atas urusan persendirian) diproses dalam tempoh 5 hari dari tarikh permohonan yang lengkap.
  • Mengeluarkan Pas Keselamatan Tetap secara dalaman dalam tempoh 1 hari bekerja dan Pas Keselamatan Sementara dalam tempoh 3 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.
  • Memastikan pencapaian sekurang-kurangnya 80% bagi perkhidmatan nasihat undang-undang yang berkualiti, professional dan selaras dengan Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang Malaysia dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh penerimaan dokumen dan maklumat yang lengkap dan bergantung kepada kerumitan isu.
  • Menyelesaikan aduan kerosakan ICT secara dalaman dalam tempoh 3 hari bekerja sekiranya ia tidak melibatkan pembekal.
  • Memastikan kertas keputusan Mesyuarat Lembaga Perolehan dan Mesyuarat Jawatankuasa Sebut Harga dikeluarkan dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh mesyuarat.

Pencapaian Piagam Pelanggan

  • Stats on: 2022-07-06
  • Total visited pages: 0
  • Total visitors: 0
  • Average time: 0
  • Page per user: 0
  • Visitors counter
    310.409
  • Realtime stats
  • Users on page:
  • Visitors:
  • Logged users:
  • Total users:

Hubungi Kami

JABATAN PERDANA MENTERI
Setia Perdana 8, Kompleks Setia Perdana,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 Putrajaya, Malaysia
    2°56'10.4"N 101°41'40.0"E
 603-8000 8000
 603-8888 3904
qr
Web Mobile

Tag Awan

Tarikh Kemaskini :
Jumlah Pelawat :
Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan Google Chrome dengan resolusi skrin 1366 x 768
Hak Cipta © 2021, Jabatan Perdana Menteri

Dasar Privasi

splwpk-privacy-policy dan splwpk-pdpa perlu diletak dalam footer pada halaman utama.

56860