Piagam Pelanggan

Memastikan urusan sumber manusia diselesaikan mengikut jenis urusan:
  • Mengeluarkan tawaran kursus kepada peserta dalam masa tidak kurang daripada 5 hari bekerja sebelum kursus bermula.
  • Mengeluarkan Surat Keputusan/Penyiaran urusan kenaikan pangkat/pemangkuan Kumpulan Sokongan II, Perkhidmatan Bukan Gunasama, Jabatan Perdana Menteri dalam masa 10 hari bekerja selepas Lembaga bersidang.
  • Mengemukakan Laporan Akhir Kaunseling kepada Ketua Jabatan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas semakan laporan oleh Ketua Seksyen bagi kes rujukan (tidak termasuk kes rujukan untuk Tempoh Pemerhatian Dasar Pemisah)
  • Mengemukakan ulasan pengukuhan organisasi/perjawatan daripada Pengurusan Tertinggi JPM kepada Jabatan Perkhidmatan Awam/Jabatan/Agensi dalam tempoh 5 hari bekerja daripada tarikh keputusan pengurusan atasan.
  • Menguruskan permohonan elaun, cuti dan kemudahan dalam tempoh 10 hari bekerja selepas penerimaan dokumen yang lengkap.
  • Mengeluarkan surat arahan penempatan dan Pertukaran Pegawai dalam tempoh 10 hari bekerja daripada tarikh pegawai melaporkan diri.
Memastikan urusan akaun berikut diselesaikan:
Memastikan kertas keputusan Mesyuarat Lembaga Perolehan dan Mesyuarat Jawatankuasa Sebut Harga dikeluarkan
Memastikan urusan belanjawan, kewangan dan perakaunan dilaksanakan dalam tempoh 5 hingga 14 hari bekerja mengikut jenis urusan:
Memastikan urusan pembangunan berikut diselesaikan:
Memastikan urusan audit dalam dilaksanakan seperti berikut:
Menyelesaikan urusan pentadbiran bagi urusan berikut:
Memastikan urusan komunikasi korporat berikut diselesaikan:
Memberi perkhidmatan nasihat undang – undang yang berkualiti, profesional dan selaras dengan Perlembagaan Persekutuan dan undang – undang Malaysia dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja daripada tarikh penerimaan dokumen dan maklumat yang lengkap dan bergantung pada kerumitan isu.
Memastikan urusan integriti JPM dipatuhi seperti berikut :
Menyelesaikan aduan kerosakan ICT secara dalaman dalam tempoh 3 hari bekerja sekiranya tidak melibatkan pembekal;
Memastikan urusan dasar dan perancangan strategik mematuhi perkara berikut:

Pencapaian Piagam Pelanggan

  • Stats on: 2021-06-18
  • Total visited pages: 1171
  • Total visitors: 639
  • Average time: 00:31:10
  • Page per user: 1
  • Visitors counter
    140.892
  • Realtime stats
  • Users on page:
  • Visitors:
  • Logged users:
  • Total users:

Hubungi Kami

JABATAN PERDANA MENTERI
Setia Perdana 8, Kompleks Setia Perdana,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 Putrajaya, Malaysia
    2°56'10.4"N 101°41'40.0"E
 603-8000 8000
 603-8888 3904
Web Mobile

Tag Awan

Tarikh Kemaskini :
Jumlah Pelawat :
Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox dan Google Chrome dengan resolusi skrin 1366 x 768
Hak Cipta © 2021, Jabatan Perdana Menteri
20868